سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

آل ابی سفیان (امویان ومروانیان) ازسرعمد ونیرنگ وفریب وبسیاری ازبرادران اهل سنت مابدلیل تاثیرپذیری ازتبلیغات گسترده ونگاه خوش بینانه به لفظ صحابی، معاویه ابن ابی سفیان را به لقب خال المومنین، کاتب وحی وصحابی پیامبر معرفی کرده اند، تااین شخصیت تاریخی را درحریمی امن قرار داده وبدین وسیله فجایع بزرگ تاریخ اسلام را توجیه ومصون ازنقد وبررسی نمایند .

معاویه درسال دهم هجرت اسلام آورد وپدرش را به خاطر مسلمان شدن که حتی ازسراکراه بود(درسال هشتم هجری بعدازفتح مکه ) با نامه ای توبیخ نمود وبه خاطر این سوء سابقه بعدازاسلام آوردن نیز موردسرزنش بود که عموی بزرگوار پیامبر(عباس) ازپیامبر (ص) خواست تاازسردلجویی امتیازی به معاویه دهد، که آن حضرت معاویه راکاتب مراسلات نمود نه کاتب وحی،  ومعاویه چندان دوران وحی را درک نکرده تانقشی درکتابت وحی داشته باشد .

چون خواهر معاویه (ام حبیبه ) یکی اززنان پیامبر(ص) است، لقب خال المومنین رابرای معاویه یک شرافت دینی می دانند، که اگراینگونه باشد حی ابن اخطب یهودی که پدریکی اززنان پیامبر(صفیه) است بایدملقب به جدالمومنین گردد .

راستی باید ازبرادران اهل سنت پرسید که جناب ابوبکر وعایشه درتاریخ اسلام نزدشمامقام والاتری دارند یا ابی سفیان ودخترش ام حبیبه؟ پس چرا محمدابن ابی بکرازارث محروم می شود وبا فجیع ترین شکل دربصره آنهم به دست ایادی معاویه به شهادت می رسد وموردسب ولعن واقع می شود ولی بزرگان شمااعتراضی نمی نمایند، آیا اوخال المومنین نیست ؟

جناب محمدابن ابی بکرشعری دارندکه خودپاسخ این سئوال است :

یا بنی الزهراء انتم عدتی              وبکم فی المحشرمیزانی رجح

و اذا صح ولائی لکم                       لاابالی ای کلب قدنبح .

اوتربیت شده دامان علی (ع) است ودوستی خاندان عترت را امید وپناهگاه خوددردنیا ومیزان عملش درآخرت می داند .

مورخین ازشیعه وسنی نقل می نمایند که معاویه فرد سفاک وخونخواری به نام بسربن ارطاه رابا سه هزار لشگرمامورقتل وعام شیعیان دراقصانقاط سرزمین اسلامی نمودکه عبارت تاریخی دروصف کاراین گروه این گونه است " هرکس ازاصحاب علی ابن ابیطالب (ع) را یافتند، کشتندوحتی دست های خودرااززنان وبچه هابازنداشتند " .

تاریخ آمار این قتل وعام عمومی را بیش ازسی هزار نفربه جزافرادی که درآتش سوزانده شده اندنقل می نماید، وشهادت سبط اکبر پیامبر  وافرادی چون عماروحجرابن عدی ومالک اشتر ومحمدابن ابی بکرنیزدرکارنامه معاویه ابن ابی سفیان ثبت شده است .

باکدام منطق می توان پذیرفت که علی ابن ابیطالب(ع) ومعاویه ابن ابی سفیان هردوچون که صحابی پیامبرند، درکرداروگفتارورفتاروسیره حکومت داری خود ره صواب پیموده اند، وماراحق اظهارنظر درکارشان نیست درحالی که رفتارشان کاملا متضاد ودرجهت نفی یکدیگر بوده است .

مبارزه این دوجریان فکری وخط ومشی "شجره طیبه" با "شجره خبیثه(ملعونه اززبان پیامبر) " که درقرآن کریم تبیین شده، نبردی است که درابتدای تاریخ بشر آغاز وتاقیامت ادامه خواهدداشت، وتجسم کامل این دوصراط ومسیر رامی توان درمعاویه وعلی(ع) که هردوازصحابی پیامبرندمشاهده نمود .  

 




تاریخ : چهارشنبه 93/2/3 | 11:44 عصر | نویسنده : دکتر سیدحسین حسینی | نظر