قسمت سوم
ایراد سوم
مخالفت با احادیث صحیح و مستند
در بخشی از این روایت آمده است:
در اول ظهور ، خروج نماید قائم آل محمد از شهری که آن را قم می گویند.
ایراد
این مطلب برخلاف اخبار متواتری است که با صراحت می گوید:
قائم آل محمد از مدینه به مکه میرود و پشت به خانه کعبه و رو به جمعیت ، خود رامعرفی میکند و قیام خود را از آنجا(مکه) شروع می کند.آنگاه به مدینه می رود و ده هزار نفر با او بیعت میکنند و از آنجا به کوفه میرود.
ایراد چهارم
در بخش دیگری از این روایت آمده است:
از این زمین گوسفند ابراهیم خلیل را آوردند.
ایراد
گوسفند حضرت ابراهیم (ع) به اراده و مشیت الهی به طور ابتدایی خلق شده و تقدیم ابراهیم گردید و از قم یا جمکران آورده نشده است.
ایراد پنجم
در بخش دیگری از این روایت آمده است:
و بر این زمین هزار بت از اصنام اهل روم شکسته شود.
ایراد
بر فرض که در عصر ظهور ، مردم سرزمین روم بت پرست شده باشند. چه لزومی دارد که این همه بت را از هزاران کیلومتر راه حمل کنند و به قم بیاورند و در قم آنها را بشکنند؟ بلکه در همان سرزمین ، آنها را می شکنند. همان طور که پیامبر اسلام (ص) بت های مکه را برای شکستن به جای دیگری حمل نکردند. بلکه در همان مکه آنها را در هم شکسته و همان جا دفن کردند.
ایراد ششم
در بخش دیگری از این روایت آمده است:
و پرچم وی بر این کوه سفید بزنند و به نزد دهی کهن که در جنب مسجد است و قصری کهن که قصر مجوس است و آن مسجد را جمکران خوانند. از زیر یک مناره آن مسجد بیرون آید نزدیک آنجا که آتشخانه گبران بوده.
ایراد
توجه به این نکته لازم است که در جمکران قم ، قصر مجوس وجود خارجی ندارد تا امام بخواهد پرچم خود را نزد آن قصر نصب کند. و اگر بر فرض ، روزی روزگاری مردم آنجا گبر و آتشپرست شوند و آنجا پایتخت مجوس شود و در آن قصری بنا کنند ، در این فر ض در پایگاه آتشپرستان دیگر مسجدی باقی نخواهد ماند تا امام ز مان از زیر مناره آن خروج کند.
.: Weblog Themes By Pichak :.