تقدیم به علاقه مندان شاذیجات!
همانطوری که آقای(علامه) طباطبایی و شیرازی و باقی علما در شان نزول سوره ی کوثر آورده اند مشرکان به پیامبر طعنه می زدند که پسر واولاد ذکور ی ندارد وباقی قضایا که کتب مربوطه آمده است اگر بنا باشد کوثر را فردی بگیریم آن فرد علی است نه فاطمه
دلایــــل
اول طبق آنچه که مشهور است حضرت علی از کودکی وقبل از بعث در خانه ی پیامبر بزرگ شده اند و مانند پسری عزیز در خانه ی او پرورش یافته بود، از طرفی منابع تفسیری وتاریخی سال نزول سوره ی کوثر را سال اول بعثت ذکر کرده اند در حالی که حضرت فاطمه سال 5 بعثت بدنیا آمده است.
یعنی موقع نزول سوره کوثر حضرت فاطمه هنوز بدنیا نیامده بودند که خدا بگوید ما به تو حضرت فاطمه را اعطاء کردیم ولی در زمان نزول سوره امام علی مثل پسری گرانقدر در خانه پیامبر بوده است.
دوم کلمه ی کو ثر مذکر است نه مونث (ساده ترین دلیل!)
سوم در قرآن اگر از قبل دقت نموده باشید موقعی که حرف از بخشش فرزند نسبی به کسی است کلم? وهب بکار برده نه اعطاء:
* فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَمَا یعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیعْقُوبَ وَکُلًّا جَعَلْنَا نَبِیا(مریم/49)
و چون از آنها و [از] آنچه به جای خدا میپرستیدند کناره گرفت اسحاق و یعقوب را به او عطا کردیم و همه را پیامبر گردانیدیم.
* هُنَالِکَ دَعَا زَکَرِیا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیةً طَیبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ(آل عمران/38)
آنجا [بود که] زکریا پروردگارش را خواند [و] گفت پروردگارا از جانب خود فرزندی پاک و پسندیده به من عطا کن که تو شنونده دعایی.
بنابر این با توجه به نمونه های فوق اگر منظور فرزند نسبی بود می فرمود :انا وهبنا لک الکوثر
چهارم گاهی خلقت وتداوم نسل ونسب انسان از طریق داماد است، دقت کنید:
* وَهُوَ الَّذِی خَلَقَ مِنَ الْمَاءِ بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا وَکَانَ رَبُّکَ قَدِیرًا(الفرقان/54)
و اوست کسی که از آب بشری آفرید و(تداوم نسل) او رابا( خویشاوندان) نسبی و دامادی قرار داد و پروردگار تو همواره تواناست.
«دکتر غلامعلی نوری»
.: Weblog Themes By Pichak :.