سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکترای افتخاری(؟) احمدی‌نژاد،

 تکذیب آیت‌الله سیستانی و ...

 

پس از آن که دولت ایران مدعی شد که دانشگاهی تأسیس شده از سوی آیت‌الله سیستانی، به محمود احمدی‌نژاد دکترای افتخاری اعطا کرده است، این مرجع تقلید اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این دانشگاه ندارد.
همچنین این دانشگاه نیز می‌گوید که این مدرک نه دکترا، که تنها «گواهی عضویت در هیئت مشاوران علمی» است.
علیرضا ابوالفضلی، مدیر شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران، 29 خردادماه در گفت‌و‌گو با تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام کرد که از محمود احمدی‌نژاد دعوت شده است که به عضویت هیئت علمی این دانشگاه در بیاید که پیرو آن، دکترای افتخاری در رشته «مدیریت تحول» به وی داده شود.
آقای ابوالفضلی در این جلسه مدرکی را با امضای «زین‌العابدین حسینی شهرستانی»، ریاست کل این دانشگاه، که مرکز اصلی آن در مونترئال کانادا است، به محمود احمدی‌نژاد اعطا کرد و در ادامه نیز هدیه‌ای را از جانب «سید جواد شهرستانی»، نماینده آیت‌الله سیستانی، به رئیس جمهور ایران داد.
وب‌سایت رسمی دولت جمهوری اسلامی پس از آن از دریافت «دکترای افتخاری» از سوی محمود احمدی‌نژاد خبر داد و تأکید کرد که دانشگاه دارالحکمه توسط آیت‌الله سیستانی تأسیس شده است.
پس از آن دفتر آیت‌الله سیستانی در روز 29 خرداد‌ماه در پاسخ به پرس‌و‌جویی که در مورد ارتباط دانشگاه دارالحکمه با این مرجع تقلید صورت گرفته بود، در پاسخی که مهر این آیت‌الله را بر خود دارد آورد: «این دانشگاه - که از قرار اطلاع عنوانی بیش نیست- هیچ‌ گونه ارتباطی با آقا ندارد و رئیس آن نیز مورد تأیید ایشان نمی‌باشد.»

به دنبال آن، روابط عمومی دانشگاه الحکمه نیز 30 خردادماه نسبت به اخباری که این دانشگاه را با آیت‌الله سیستانی مرتبط دانسته، ابراز تعجب و تأکید کرد: «گواهینامه اعطایی در اصل نوعی گواهی عضویت در هیئت مشاوران علمی این مؤسسه آموزش عالی بوده است که قبلا به بیش از 85 نفر از شخصیت‌های علمی در نقاط مختلف جهان نیز اعطا شده است.»
دانشگاه دارالحکمه سال 2006 (1385) در مونترئال کانادا تأسیس شده است و در فهرست اعضای هیئت مشاوران علمی آن اسامی چندین ایرانی از جمله محمد خاتمی، محمدعلی ابطحی و حسن اختری، سفیر پیشین ایران در سوریه، نیز به چشم می‌خورد.
در وب‌سایت اصلی این دانشگاه آمده است که هدف از تأسیس این مرکز آموزش عالی، «آموزش جوانان مسلمان به منظور حفاظت آن‌ها از افراط‌گرایی و تعصب، کمک به آنان برای ادغام در جامعه کانادا» و همچنین «ارتقاء صلح و گفت‌و‌گو میان مسلمانان و دیگر جامعه‌های مذهبی و فرهنگی» است.

1-      چرا از لاف زنی و دروغگوئی دست برنمیداریم؟

2-      چرا اینقدر شیفته مدرک آن هم از نوع جعلی آن هستیم؟




تاریخ : جمعه 92/3/31 | 9:56 عصر | نویسنده : محمدحسن عباسی | نظر

احمدی نژاد با شعار «ما می توانیم» به صحنه آمد و سکان اداره کشور را به مدت هشت سال در دست گرفت. اکنون او با شعار «ما توانستیم» به وضعیتی که در کشور ایران پدید آورده افتخار می کند.

احمدی نژاد

از این شعار معلوم می شود که روزگار امروز جامعه ایرانی همان چیزی است که او آرزویش را داشت و برای رسیدن به آن تلاش کرده است. اما شما خواننده گرامی بگویید که او چه توانست؟!




تاریخ : جمعه 92/3/31 | 8:57 عصر | نویسنده : حمید فاضل | نظر

 

 

اگرهر کس به اندازه فهمش سخن می گفت     

وه که چه سکوتی جهان را فرا می گرفت 

آنچه در سال جدید لازم است انجام دهیم

(دکترمحمود سریع القلم)

در سال 1392 کمتر حرف بزنیم و کمتر قضاوت کنیم. 

چرا این نکته؟ به نظر می‌رسد میانگین ایرانی‌ها تقریباً در مورد همه چیز و همه کس اظهار نظر می‌کنند؛ بعضاً با قاطعیت. 

  عبارات من نمی‌دانم، من اطلاع ندارم، من به اندازه کافی اطلاع ندارم، من مطمئن نیستم، من باید سئوال کنم، من باید فکر کنم، من شک دارم، من در این باره مطالعه نکرده‌ام، من این شخص را فقط یک بار دیده‌ام و نمی‌توانم در مورد او قضاوت کنم، من در مورد این فرد اطلاعات کافی ندارم، اجازه بدهید من در این رابطه سکوت کنم، فردا پس از مطمئن شدن به شما خبر میدهم، هنوز این مسأله برای من پخته و سنجیده نیست و مشابه این عبارات در ادبیات عمومی ما، بسیار ضعیف است.

تصور کنید اگر بسیاری از ما این گونه با هم تعامل کنیم، چقدر کار قوه قضائیه کم می‌شود. چقدر زندگی ما اخلاقی‌تر می‌شود و از منظر توسعه یافتگی چقدر جامعه تخصصی‌تر می‌شود. 

در چنین شرایطی، خبرنگار تلویزیون در مورد برنامه هسته‌ای، نظر راننده تاکسی را نخواهد پرسید. اقتصاد‌دانی که یک مقاله پزشکی را خوانده، خود‌درمانی نخواهد کرد و شیمی‌دانی که هر روز روزنامه‌ها را می‌خواند در مورد آینده اقتصاد ایران و وضعیت سیاسی چین اظهار نظر نخواهد کرد.

 چه سکوتی برقرار می‌شود! و همه به خود و مثبت و منفی برنامه‌های خود می‌پردازند و کمتر سراغ سر در‌آوردن از کارهای دیگران می‌روند. غیبت کم می‌شود و تهمت و توهین به حداقل میرسد. 

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: مؤمن کسی است که با مردم تعامل کند تا دانا شود، سکوت کند تا سالم بماند و بپرسد تا بفهمد.

یک دلیل ‌این که تولید ناخالص داخلی‌ آلمان بیش از دو برابر جمع تولید ناخالص داخلی 55 کشور مسلمان است، این است که تمرکز مردم به کار و فعالیت و کوشش‌های فردی است. 

اتفاقاً چون بسیاری از ما برای خود کم وقت می‌گذاریم و خود را کشف نمی‌کنیم، به بیرون از خودمان و توجه دیگران نیازمند می‌شویم. به همین دلیل، نمایش دادن در میان ما بسیار جاری و قدرتمند است، چون در مورد خود نمی‌توانیم پنجاه صفحه بنویسیم، از انتقاد حتی انتقادی ملایم، خشمگین می‌شویم، چون احساسی بار می‌آییم و بنابر‌این ضعیف هستیم، اعتماد به نفسمان کم است.

عموماً ظاهر خود را می‌آراییم و درِ مخزن باطن ما، سه قفله باقی می‌ماند. افراد ضعیف ، جامعه ضعیف را به ارمغان می‌آورند. 

  در برابر کم حرف زدن و کم قضاوت کردن، فکر و دقت قرار می‌گیرد. ارزش هر انسان مساوی با مقدار زمانی است که برای فکر، کشف خود و خلاقیت اختصاص می‌دهد. سکوت فراوان بهترین فرآورده کم قضاوت کردن است. در این مسیر، محتاج کتاب خواندن، گفت‌و‌گو و مناظره هستیم. با آگاهی و دانش میتوان انسان بهتری بود و به همین دلیل، نیازمند آموزش هستیم.

به امید روزی که تلویزیون کشور ما برای ارائه دیدگاه در 25 موضوع مختلف از یک نفر استفاده نکند.

فرمود: تفکر ساعة أفضل من عبادة سبعین سَنة=ساعتی فکرت به از هفتاد سال عبادت.

 

 




تاریخ : جمعه 92/3/31 | 9:8 صبح | نویسنده : محمدحسن عباسی | نظر


دادگاه عالی بریتانیا تصمیم دولت این کشور مبنی بر تحریم بانک ملت ایران
را بی دلیل دانست و دستور به لغو این تحریم داد.

دولت بریتانیا از سال
2009 بانک ملت ایران را به ظن دست داشتن در نقل و
انتقال‌های مرتبط با برنامه های هسته‌ای ایران تحریم کرده بود.

حکم دادگاه عالی بریتانیا در پی تصمیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا صادر
شده که در اواسط بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد مقامات این اتحادیه
نتوانستند مدارک و شواهد قانع کننده ای ارائه کنند که نشان دهنده دست
داشتن بانک ملت در برنامه هسته ای ایران باشد.

حکم دادگاه اتحادیه اروپا با واکنش کشورهای این اتحادیه و آمریکا رو به رو شد.

یکی از سخنگویان بانک ملت به خبرگزاری رویترز گفته است که این بانک در
نظر دارد از دولت بریتانیا به خاطر خسارتی که به این بانک وارد کرده
شکایت و غرامت دریافت کند. به گفته این مقام بانک ملت، خسارات وارده تا
500میلیون پوند بوده است.




تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 8:21 عصر | نویسنده : محمد رجایی | نظر

خانم«سکینه پیوندی» 86 ساله مادر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب است. او اهل سرخه و ساکن این شهر است. اما به واسطه کهولت سن، بیشتر در کنار دختران و دامادهایش در کوی «فلسطین» شهر سمنان زندگی می کند. خبرنگار فرارو (کلیک کنید) به بهانه انتخاب دکتر حسن روحانی، سراغ مادر رئیس جمهور منتخب رفته تا از فرزندش برایمان بگوید. از این مصاحبه، نکته ای ناب را به شما هدیه می کنم: 

5 فرزند دارم که حسن فرزند اول من است؛ حسن، بیشتر کودکی اش را با مطالعه و قرآن خواندن می گذراند. درسش هم آن قدر خوب بود که چند سالی را هم جهشی درس خواند. وقتی 20 ساله بود با خواهرزاده ام که آن موقع 14 سالش بود ازدواج کرد. آخرین باری که پسرم را از نزدیک دیدم، عید نوروز بود، اما «حسن» با همه کارهایی که دارد هر روز از طریق تلفن جویای حال من است و با من صحبت می کند هر چند کوتاه. حتی در زمان تبلیغات انتخاباتی که خیلی هم مشغول بود، به من زنگ می زد و چند کلام هم که شده با من حال و احوال می کرد.




تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 12:0 عصر | نویسنده : حمید فاضل | نظر

 

فروغ رای تو مصباح راههای مخوف          عنان عزم تو مفتاح ملکهای حصین

محمدتقی مصباح یزدی عصر پنج شنبه (23 خرداد) گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام و جشن بعثت نبی اکرم در این مدرسه علمیه گفته است:

«پس از هشتاد سال به این نتیجه رسیده ام که سرّ مسأله این است که اصلاً عالم آفریده نشده که همه به زور به سعادت برسند و اصلاح شوند.»

همچنین ادامه داده اند: «در جامعه باید گروه های متضاد باشند تا زمینه انتخاب فراهم شود... اصل بر این است که زمینه انتخاب برای انسان فراهم شود.»

از خواندن این جملات، در درجه اول بدون توجه به گوینده آن، انسان واقعاً به وجد آمده و خرسند می شود، اما با شناخت گوینده آن که آیت الله مصباح باشد، خوشحالی همراه با تعجب و ذوق زدگی به انسان دست می دهد.

واقعاً مگر شخصیت ها و نخبگان مذهبی، اعم روحانی و غیر روحانی، به ویژه اصلاح طلب ها غیر این گفته و می گویند!؟ جناب آقای مصباح واقعاً خسته نباشید! در این 80 سال چقدر سختی و زحمت کشیدید ولی بالاخره آنچه که باید بفهمید، فهمیدید! حیف فقط کمی دیر! اما عیبی ندارد از قدیم گفته اند: ماهی را هر وقت از...

به قول آقای تاج زاده: «هنگامی که دانش، حقیقت جویی و شجاعت با واقع گرایی و تکیه بر تجربه بشری پیوند می خورد، اندیشه رهایی بخش رخ می نماید. مگر تاریخ نشان نداده است که آن چه اسلام به خصوص به ایران هدیه کرد، توحید و نفی ثنویت در نظر و مقابله با جامعه طبقاتی و بسته موبدی در عمل بود؟ چنین فضایی استعداد ایرانیان را شکفت به گونه ای که بیشترین نقش را در خلق فرهنگ و تمدن زرین اسلامی ایفا کردند.»

اما جناب آقای مصباح می دانید این 80 سال تجربه شما چه هزینه ای را بر دوش دین و مذهب، ملت و مملکت، انقلاب و روحانیت و... گذاشته است؟ توجه کردید که با نام و با رأی و نظر شما چه ها که بر سر کشور و مردم و نظام، بخصوص قشر تحصیلکرده و نخبه و جوانان رفته است؟ در نهایت می دانید:

«فروغ رای تو مصباح راههای مخوف          عنان عزم تو مفتاح ملکهای حصین» گشته است!؟

با اینحال باز جای شکرش باقی است. امید است سینه چاکانت هم مستبصر شوند و...

 

 




تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 11:42 صبح | نویسنده : محمد رجایی | نظر

حضرت آیت اله مصباح یزدی از روحانیون بلندپایه نظام جمهوری اسلامی در جمع هنرمندان بسیجی، اعضای حزب مؤتلفه اسلامی، و اعضای نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها فرمودند:

از حق خدا که اصل همه حقوق است بگذریم، بزرگ‌ترین حقی که خدا برای انسانی بر انسان دیگر قرار داده است حقی است که والی بر مردم یا مردم بر والی دارند. ...وقتی ما یک کسی را دین‌دار می‌دانیم ...یعنی از حاکم اسلامی بیشتر حمایت می‌کند، اطاعت می‌کند؛ ...قوام این حکومت به این است که مردم اطاعت رهبرشان را اطاعت خدا می‌دانند. ...مصوبات حکومت اسلامی واجب‌الاطاعه است، ...اگر کسانی کوتاهی می‌کنند مثل این است که در نماز خواندنشان هم کوتاهی می‌کنند. رییس جمهور وقتی از طرف ولی فقیه نصب شد ...یک پرتوی از آن قداست بر این هم می‌تابد؛ آن وقت:

اطاعت از رییس جمهور ...می‌شود اطاعت از خدا 

(کلیک کنید)




تاریخ : پنج شنبه 92/3/30 | 10:34 صبح | نویسنده : حمید فاضل | نظر

همنوائی جالب کیهان و پرتو با عناصر ضد انقلاب خارج نشین:

هر دو همسو با همدیگر معتقدند:

اولاً: روحانی اصلاح طلب نبوده؛

ثانیاً: اصلاح طلبان 10% بیشتر رأی نداشتند؛

ثالثاً: روحانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است. پس از خودمان (خودشان) است.

جالب است نه؟ البته همسوئی کیهان و امثال کیهان با ضدانقلاب اشکال ندارد. فقط محض اتفاق است. خب اینها چکار کنند؟ میخواستند آنها همسو با اینها چنین برداشتهائی را نکنند. چنین همسوئیهائی فقط از اصلاح طلبان بد و أخ است.

به مصاحبه علیرضا نوری زاده با رادیو فردا و ... و نیز مطالب کیهان و پرتو در این دو – سه روز اخیر مراجعه بفرمائید.   




تاریخ : چهارشنبه 92/3/29 | 11:2 عصر | نویسنده : محمدحسن عباسی | نظر

جبهه پایداری به منتقدان دولت پیوست: شکست مطلق ما، حاصل اقدامات غلط احمدی نژاد است.

جبهه پایداری با انتقاد از عملکرد احمدی نژاد طی سالهای اخیر نوشته است: در واقع «آری» مردم به روحانی تا حد زیادی ناشی از «نه» آنها به اقدامات احمدی نژاد است.

به گزارش تحلیلی رجا نیوز وابسته به حامیان احمدی نژاد و نزدیک به مصباح یزدی، نوشته شده است: شاید عدم اقبال حتی به سرشناس ترین اشخاص لیست احمدی نژاد در شواری شهر بهتر از هر حقیقتی، این معنا را
منتقل کند که دلیل اقبال مردم به حسن روحانی به عنوان رئیس‎جمهور منتخب،
نارضایتی مردم و افکار عمومی از اقدامات و عملکرد نامطلوب دولت در یکی دو
سال اخیر به ویژه در زمینه اقتصادی بوده است.‌‌ رها کردن سکان مدیریت
اقتصاد کشور و پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه‌ای سبب شده که در سال‌های
اخیر فشار شدید اقتصادی به اقشار مختلف مردم وارد شود و این مساله، رای
مردم را به سمت نماد مخالفت با وضع موجود سوق داده است.

اعضای جبهه پایداری غلامحسین الهام، صادق محصولی، مهدی کوچک‌زاده، مسعود
میر کاظمی، حمید رسایی، کامران باقری لنکرانی، روح‌الله حسینیان و مهرداد
بذرپاش از اعضای پیشین دولت محمود احمدی‌نژاد هستند.

پیش از این علی مطهری نماینده مجلس هشتم نیز درباره جبهه پایداری گفته
بود:«اگر جبهه پایداری حاکم شود مملکت نابود می‌شود. نگاه جبهه پایداری
بسیار خطرناک است و جبهه پایداری ابزار دست احمدی‌نژاد و مشایی است.».
همچنین محسن غرویان از یاران سابق محمدتقی مصباح یزدی گفته بود: نوع نگاه جبهه پایداری افراطی، تند و خشن است.

سایت نزدیک به جبهه پایداری، رجانیوز با اشاره به شکست مطلق حامیان دولت
در انتخابات شوراها نوشته است: نگاهی به اسامی پیروزشدگان در انتخابات
شورای شهر نشان می‌دهد که اصولگرایان به طور نسبی پیروز این رقابت
بوده‌اند و تعدادی از اصلاح‌طلبان هم در میان برگزیدگان ملت حضور دارند.




تاریخ : چهارشنبه 92/3/29 | 6:20 عصر | نویسنده : محمد رجایی | نظر

گوشه هایی از نامه دردمندانه حجة الاسلام و المسلمین قرائتی درباره مهجوریت قرآن به مبلغین و دلسوزان قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
.... 1. آیا می دانید که در همه مساجد در شب قدر دعای شریف جوشن کبیر و عزاداری و مراسم قرآن سر گرفتن بحمدالله برگزار می شود اما چرا در شب قدر که شب نزول قرآن است تفسیر رنگی ندارد؟

2. آیا می دانید به ما دستور داده اند که هر گاه فتنه های زیاد مانند پاره هایی از شب تار به شما روی آورد به قرآن پناه ببرید؟ (فَإِذَا الْتَبَسَتْ‏ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّع)‏

3. آیا می دانید بعضی به اسم این که دین از سیاست جداست به صدها آیه سیاسی بی توجهی می کنند؟

4. آیا می دانید آن مقدار که در متون آموزش و پرورش و دانشگاه کلمات عربی را تزریق می کنند کارساز نیست و فارغ التحصیلان ما نمی توانند اکثرا یک صفحه قرآن را بی غلط بخوانند؟

5. آیا می دانید بعضی به خیال اینکه قرآن از فهم بشر بالاتر است و فهم آن مخصوص اهل بیت است از تدبر در آن می ترسند، با اینکه خداوند دستور به تدبر داده است و در حدیث می خوانیم: من زعم ان کتاب الله مبهم فقد هلک و اهلک راستی اگر قرآن را نمی توان فهمید پس چگونه به ما دستور داده اند روایات را بر قرآن عرضه کنیم و اگر ضد آن بود آن روایات را به دیوار بزنیم؟

6. آیا می دانید مهجوریت  قرآن غافلانه نیست زیرا در قرآن می خوانیم در روز قیامت پیامبر(ص) می فرماید: پروردگارا قوم من قرآن را مهجور گرفتند و نمی فرماید قرآن نزد قوم من مهجور بود و مهجور گرفتن با توجه و عمد است؟ وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً  

7. آیا می دانید آیه وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً چه معنایی دارد:
الف: در پر خطر ترین دادگاه یعنی روز قیامت
ب: نزد عالی ترین قاضی یعنی خداوند
ج: از محبوبترین و بالاترین مقام هستی یعنی پیامبر(ص)
د: شکایت توسط کسی است که مظهر رحمه للعالمین است.
ه: شکایت پدر از فرزند است انا و علی ابوا هذه الامه
و: شکایت حتمی است چون با فعل ماضی آمده است. (وَ قالَ الرَّسُولُ)
ز: شکایت با استمداد از کلمه یا رب است.
ح: شکایت از کسی است که امید شفاعت از او داریم. ویل لمن کان شفعاء ه خصماءه؟

8. آیا می دانید بعضی ها نمی توانند قرآن بخوانند؟
بعضی به غلط می خوانند.
بعضی که می توانند درست بخوانند نمی خوانند.
و بعضی که می خوانند تدبر نمی کنند.
و بعضی به آن عمل نمی کنند.
و بعضی قرآن را محور کار خود نمی دانند و در درسها و سخنرانی ها و نوشته به قرآن اولویت نمی دهند.
و بعضی قرآن را تنها برای مهریه عروس، بالای سر مسافر، سوگند یاد کردن، کتاب استخاره و امثال آن می خواهند.

9. آیا می دانید گروهی به جای تدبر در قرآن و پیام و الهام گرفتن از آن و عمل به آن به سراغ حواشی آن می روند و بیشتر عمر خود را صرف مباحث علوم قرآن مانند محکم و متشابه، ناسخ و منسوخ، تاویل، شان نزول، تاریخ کتابت، تاریخ ترجمه، تاریخ تفسیر، طبقات مفسرین، تفاوت کتب تفسیری و امثال این بحث ها می کنند؟ (البته بعضی از این بحث ها نظیر بحث اعجاز و بحث سلامت از تحریف ضروری است اما صرف بیشتر عمر به این علوم مانند کسی است که به جای شنا در استخر، دور استخر می دود؟)

10. آیا می دانید بعضی بجای بیان روح قرآن آنقدر به نقل اقوال می پردازند که خود قرآن در آن اقوال گم می شود و بعضی آنقدر احتمالات متعددی را مطرح می کنند که حتی محکمات قرآن، متشابه می شود؟

11.بعضی وارد گود عرفان، بعضی وارد تحقیق مفصل روی لغات، بعضی در مقام نقل شان نزول های متعدد و بعضی قرآن را به دون توجه به روایات معتبر رسیده از اهل بیت(ع) تفسیر می کنند؟ در حالی که خود قرآن به ما می فرماید: وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا  یعنی سخنان پیامبر(ص) را که خود مستقیما فرموده و یا به اهل بیت ارجاع داده باید بگیریم و در روایات متواتر می خوانیم بین قرآن و اهل بیت هرگز جدایی نیست و اگر به هر دو تکیه کنید هرگز گمراه نمی شوید؟

12. آیا می دانید هزاران پایان نامه در علوم قرآن نوشته می شود ولی این پایان نامه ها در دانشگاه ها بایگانی و جامعه از آن خیری نمی بیند؟

13. آیا می دانید تلاوت زیبا در مواردی به هنرنمایی تبدیل شده است؟

14. آیا می دانید فیلم های کوتاهی با مضامین قرآنی نایاب است؟

15. آیا می دانید تفسیر ساده و بیان صحیح از قصه های قرآن برای نوجوانان نایاب است؟

16.  آیا می دانید نذر تلاوت قرآن نایاب است؟

17. آیا می دانید توجه به قرآن در نام شبی با قرآن مطرح می شود؟ آیا درست است که بگوییم شبی با اکسیژن و یا شبی با سلامتی؟

18. آیا می دانید در بسیاری از حوزه ها  و نزد بسیاری از مدرسین تدبر در قرآن درس جنبی است نه اصلی؟

19. آیا می دانید توجه به کتاب مخلوق بیش از کتاب خالق است؟

20. آیا می دانید که به آیه خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّةٍ  عمل نکرده ایم؟

21. آیا می دانید اگر کتاب آسمانی را به پا نداریم خداوند لقب پوچی به ما داده است؟ قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لَسْتُمْ عَلى‏ شَیْ‏ءٍ حَتَّى تُقیمُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ مِنْ رَبِّکُم‏  

22. آیا می دانید کلمه اقامه در قرآن در چهار جا به کار رفته است:
 أَقیمُوا الدِّین‏  * أَقیمُوا الْوَزْنَ  *   أَقیمُوا الصَّلاةَ  وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ مِنْ رَبِّهِم.‏ 

 

23. آیا می دانید اگر ما کتاب آسمانی را بپا داریم وضع اقتصادی ما بسیار خوب می شود؟ وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَکَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِم

24. آیا می دانید گروهی از جن همین که برای اولین بار صدای قرآن را شنیدند ایمان آوردند (یَهْدی إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ)   و دیگران را به پیروی از آن دعوت کردند (یا قَوْمَنا أَجیبُوا داعِیَ اللَّهِ)  ولی ما این همه قرآن شنیدیم، نه دلی تکان و نه ایمانی زیاد و نه اشکی جاری و نه رشدی اضافه و نه تبلیغی صورت گرفت؟

25. آیا می دانید قرآن ذکر است إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْر  و اعراض از آن زندگی نکبتی را به بار می آورد (وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکا)

26.آیا می دانید در قیامت بعضی شفاعت ها برای بعضی مفید نیست؟ فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعینَ  ولی شفاعت قرآن حتما کارساز است. شافع مشفع

27. آیا می دانید بزرگانی مانند ملاصدرا و فیض کاشانی و امام خمینی و بسیاری دیگر اقرار کرده اند که چرا بیشتر عمر خود را صرف قرآن نکرده اند؟

28. آیا می دانید که عظمت ماه مبارک رمضان به روزه نیست بلکه به نزول قرآن است: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآن‏ و نفرمود: شهر رمضان الذی کتب فیه الصیام

29. آیا می دانید در نمایشگاه کتاب توجه مردم به کتب تفسیری زیاد شده است؟

30. آیا می دانید اینکه پیامبر (ص) فرمود هرگز نباید بین قرآن واهل بیت جدایی باشد بنابراین سزاوار است در کنار هر جلسه عزاداری یک جلسه قرآن هم باشد؟

31. آیا می دانید که امام رضا فرمود نماز بر مردم واجب شد تا قرآن از مهجوریت بیرون آید؟ عَنِ الرِّضَا ع أَنَّهُ قَالَ‏ أُمِرَ النَّاسُ بِالْقِرَاءَةِ فِی الصَّلَاةِ لِئَلَّا یَکُونَ الْقُرْآنُ مَهْجُوراً مُضَیَّعا


راهکار:

1. کسانی که توان تدریس تفسیر دارند تفسیر را وارد حوزه درسی خود نمایند. یعنی برنامه ریزی حوزه جوری باشد که هر طلبه حداقل در هر سال با یک جزء تفسیر آشنا شود.
2. اهل منبر نیمی از سخنرانی خود را به بیان آیات قرآن اختصاص دهند.
3. در همه روزنامه ها و مجلات ستونی برای فهم گوشه ای از آیات قرآن اختصاص یابد.
4. صدا و سیما از قصه ها و آیات کوتاه با هنر و نمایش و یا از مثال های قرآن با امکانات هنری خود بهره گیرد.
5. آموزش پرورش و دانشگاه تفسیر آیاتی را که هر روز با آن سر و کار داریم در متون کتاب درسی تزریق کنند.
6. موضوعاتی که برای همه مردم مورد نیاز است از قرآن استخراج شود.
7. اگر از تاریخ می گوییم حوادث تاریخی قرآن را در اولویت قرار دهیم.
8. اگر از اخلاق می گوییم آیات اخلاقی قرآن را مطرح کنیم.
9. اگر مثالی می زنیم یا تشبیه به کار می بریم قرآن را فراموش نکنیم.
10. اگر فضایل امیرالمومنین (ع) را می گوییم آیاتی که در شان آن بزرگوار  است در اولویت قرار دهیم.
11. اگر از حضرت مهدی (ع) و حکومت ایشان سخن می گوییم از منابعی که قرآن و مهدویت را بررسی کرده اند استفاده نماییم؟
12.  در عزل و نصب ها، قهر و صلح ها، ارتباط و ترک روابط، انتخاب همسر، آیین همسرداری، انتخاب شغل، عبادات و سیاست، خطوط کلی اقتصاد، حقوق، مدیریت و هر رشته دیگر اول بسراغ قرآن برویم بعد نهج البلاغه و روایات معتبر، بعد سیره اهل بیت (ع) و در پایان از تجربه های تاریخی بزرگان استفاده کنیم.

 

   این آرزو آغازی است که می توان از ماه رجب و شعبان و رمضان کمک گرفت زیرا ماشین هایی که هوا گرفته در سرازیری ها روشن می شود و سرازیری عبادات و قرآن ماه رمضان است.
   در پایان، این ناله ی هدهدی بود نزد سلیمان ها که اگر سلیمان ها توجه فرمایند بالقیس های دنیا به اسلام رو خواهند آورد ولی اگر بگویند این هدهد پرنده کوچکی است و حرف او الزام آور نیست حرکتی صورت نخواهد گرفت.

و الامر الیکم/و السلام

 




تاریخ : چهارشنبه 92/3/29 | 11:0 صبح | نویسنده : علی رضائی | نظر