• وبلاگ : کميل
  • يادداشت : الذين آمنوا و عملوا الصالحات
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي 
    باسلام و ممنون از پاسختان...
    شما فرموده ايد زندگي بي نوايان را مي توان بهتـــــر درک نمود... بهتر نه کامل! ضمن اينکه بنده در مورد اين حس نزديکي صحبت کردم و شاهد مثالش هم اثرات آن بعد از ماه مبارک است... نتيجه اينکه تنها با روزه داري کمي اين حس بهتر درک مي شود...
    مطلب قبلي بنده هم در اعتراض به مطلب شما بود هم جواب کامنتي که فرموده بودين! و البته بجا ديدم در مورد آن از امام راحل براي شما شاهد مثال بياورم...
    متاسفانه به نظر مي آيد شما و دوستان هم نظر باشما و کلاً جرياني که اين خط را پيگيري مي کند با آوردن اسم حضرت در سطح وسيع در جامعه مشکل دارند و اگر سياسون هم اين کار را بکنند به سياست بازي تعبيرش مي کنند... پس حضرت امام هم اولين متهم اين گناه نکرده است... در مورد لفظ مستضعف و عدم تفاوتش با آسيب پذير فقط از شما سوالي دارم که چرا اين کلمه قرآني را به آسيب پذير برگردانديم؟ همين... باتشکر فراوان... مويد باشيد
    پاسخ

    سلام علي جان. "آوردن اسم حضرت در سطح وسيع" ، تنها يک کار شعاري است و مي بينيد که اين رويکرد در جامعه، وسيله اي براي موج سواري و به بازي گرفتن احساسات مردم است. آن چه کارگشا و مفيد است "آوردن رسم حضرت در سطح وسيع" است که متأسفانه در جامعه ما مغفول مانده است. رسم مهدوي يعني همان شاخص‌ها و مؤلفه هايي که در روايات براي جامعه عصر ظهور بيان شده است. امام خميني هم در سخنان خود دقيقاً به اين رسم، متوجه مي سازد نه به آن اسم خالي و شعاري. با حلوا حلوا گفتن که دهان شيرين نمي شود. به عمل کار برآيد به سخن‌داني نيست.