• وبلاگ : کميل
  • يادداشت : مسجد جمکران ؛ افسانه يا واقعيت؟!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي 

    با سلام.
    با اين حساب شما مي فرماييد تنها علماي ما و آنهم کساني که به اين چارچوب خشک و صفت وسخت دين که حتماً بايد اعمال صحت و سقمش را کليه متون معتبر(حالا کدام يک بايد ديد معتبر است!) تاييد بفرمايند معتقدند شيعه خاص علي هستند و به رستگاري مي رسند؟! و هر کس مثلاً برود در بياباني و گوشه اي و براي امام زمانش نماز و دعا بخواند بدعت در دين کرده... يا مثلاً مرقومه اي به ايشان بنويسد و در آب بيندازد حتماً خل و چل است چون طبق دستور نيست.. يا هر روز 100 صلوات براي شلامتي امام زمان بگويد راه اشتباهي رفته چون در کتب اربعه نيامده!
    مويد باشيد

    پاسخ

    علي جان! خود را به آن راه زده ايد يا ...؟!فرق است بين ابداعات با بدعتها. بدعت در دين با هر بهانه و توجيهي همواره مذموم بوده و دستور به برخورد با آن داده شده است. اما ابداعات و نوآوريها که مربوط به روشها و تاکنيکها است ، همواره بدان توصيه شده ايم. اين که گفته ميشود در زمان توقف نکنيد(متحجر نباشيد) مربوط به اين قسم دوم است و الا حتي امام زمان هم حق بدعت در دين را ندارد چه برسد به ديگران. او مي آيد تا دين نبي را که توسط ما نه تنها اجرا نشده که به واسطه خرافه ها و بدعتها به انحراف کشانده شده ، مستقيم نمايد و مو به مو اجرا کند. کاري که جد بزرگوارش در کربلا هم در شعار و هم در عمل چنين کرد: اُريد أن آمر بالمعروف و أنهي عن المنکر ألا ترون أنّ المعروف لا يُعمَل به و أنّ الباطل لايُنهي عنه؟ اُريد لطلب الإصلاح في امُة(دين) جدي و أبي... اين است که بعضي با مشاهده برخي اقدامات امام عصر با خود و در ديالوگ با ديگران ميگويند امام زمان دين جديدي آورده است؟! چون با بدعتها و خرافه ها دين را وارونه کرده و پوستين وارونه بدان پوشانده و اين گونه آن را معرفي کرده اند. ميداني توسط چه کساني؟! همان کساني که يک عمر انتظار کشيده اند اما با ظهورش مانند يهود مدينه به دليل عدم انطباق بافته ها و ذهنياتشان با امام زمان واقعي ، آنها را به رودرروئي با امامشان ميکشاند.بگذريم ... گفت: منتظران مهدي! به هوش ، حسين را منتظرانش کشتند. داستان شمر و عمر بن سعد و خوارج ميتواند عبرت آموز باشد. راستي مگر نگفته اند إعرف الحق ثم تعرف أهلَه؟ پس اين همه تقلا براي چيست؟ حق در پس رفتارها و کردارهاي خرافي و ... نيست.