سلام
چند نکته:
1 - بصيرت در نگاه آقايان يعني فهمِ صحيحِ راهِ درست يا به فرمايش شما تشخيص سره از نا سره در پيچيدگي هاي زمانه.
2 - در سطر 54 گفته ايد نتايج به دست آمده واقعي! است. اين شايد در گذشته اين گونه بوده است ولي امروزه که عصر ارتباطات است و امور دنيا با تبليغات مي گذرد ، نتايج به دست آمده حتي اگر واقعي هم باشد به دست من و شما آن ها را نمي رسانند بلکه با بزرگ نمايي و بلکه سياه نمايي و بالاتر وارونه نمايي مسائل تحويل ما مي دهند و مي بيني که اين گونه هم دارند بر جهان حکومت مي کنند. نمونه اش: جنگ عراق و افغانستان و موضوع هسته اي ايران. لذا امروزه نبايد غصه صداقت و حقيقت گويي آنان و دروغگويي خودمان را بخوريم چون همه دارند به نوعي دروغ مي گويند و کارشان را پيش مي برند. مهم باور اين اکاذيب توسط مخاطبان عوام اين آقايان است که بحمدالله محقَّق است و جاي نگراني نيست.
3 - از سطر 116 به بعد خيلي زود برخي ناهنجاري ها را به انقلاب رسانده و تبديل کرده ايد. اگر اين گونه بود که بايد حداقل پارسال ما شاهد يک دگرگوني اساسي در جامعه مي بوديم. حقيقت اين است که يک نسل و به تبع آن نسل هاي پيرو توان ايجاد دو انقلاب را در دوره حيات خود ندارند.
4 - در سطر 28 گفته ايد بايد به سه سؤال اساسي پاسخ دهند ولي در توضيح ، چهار سؤال را آورده ايد. داستان زائيدن ديگ ملا نصرالدين است؟!
5 - با پوزش فراوان يکسري اغلاط و اشتباهات تايپي وجود داشت که برايتان ليست مي کنم تا اصلاح بفرمائيد. بماند که اقدامات ويرايشي تقريباً اصلاً صورت نگرفته است.
سطر 26 (و) که اگر اضافه است.
سطر 38 (سووال) و 123 (مسوولان) به جاي ؤ ، واو گذاشته ايد.
سطر 46 آموزشو پرورش به هم چسبيده است ، جدايش کنيد!
سطر 61 سياستگزاريها(ي) جا مانده است.
سطر 68 بمي رسانند (ب) اضافه است.
سطر 117 و اين در حال(ي) جا مانده است.
سطر 120 پي(ش)کسوتان جا مانده است.
سطر 122 يا (با) به اصل بصيرت اضافه است.
6 - با همه اين اوصاف اين يکي از بهترين مطالبي بود که در باب بصيرت مطالعه کردم . دست مريزاد! جزاک الله خير الجزا. کاش امثال شما در جامعه ما فراوان بودند. البته نمي دانم اگر کارها دستتان بود چگونه از آب در مي آورديد ولي خدائيش خوب مي گوئيد و مي نگاريد.