• وبلاگ : کميل
  • يادداشت : درآمدي بر مسأله شفاعت - 2
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي تصديقي 
    با عرض سلام و خسته نباشيد
    آقاي عباسي چطور مقاله نقد ديدگاه و عملکرد جريان قرآنيان شيعه را به نام خود ثبت کرده اند در حالي که نويسنده آن بنده هستم و اين مقاله را در مجله معارف به چاپ رسانده ام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    + حسيني 
    شايد در سايه ي تعصب و مطلق گرايي و انحصار طلبي، يکي از دلايل ديگر اقدام نکردن حوزه هاي علميه ي شيعه و سني در خصوص آسيب شناسي و مباحثي از اين قبيل، عدم اعتقاد به کار علمي ميداني و ناتواني سيستمي در اين حيطه است. تاکنون شنيده نشده که حوزه اي به کار پژوهش هاي ميداني در امور مبنايي و مديريتي خود اقدام کرده و آماري را در دست داشته يا آن را در جايي منتشر کرده باشد؛ و اين در حالي است که ارکان مختلف حوزه هاي علميه در معرض آسيب هاي گوناگون است؛ اما گويا آن ها جز تشکيل چند کلاس و بررسي چند نظريه ي کهن از دوران شيخ انصاري و بزرگان قرون قديم وظيفه ي ديگري براي خود نمي شناسند و دردناک تر اين که گوش شان هم به هيچ سخني بدهکار نيست و هر منتقدي را به چوب تکفير مي رانند و از محدوده ي مسائل خود دور مي کنند.
    + حسيني 
    سلام. ديرزماني است که ما از تفرقه ي مسلمانان و فرقه فرقه شدن شان مي ناليم و چون تنها فرقه ي خود را به حق و برحق قلمداد مي کنيم، بقيه را به تيغ سبّ و لعن مي نوازيم؛ اما هيچگاه به آسيب شناسي اين موضوع نپرداخته ايم که چرا گروهي اهل سنت اند و گروهي شيعه؟ چرا شيعيان خود به گروه هاي مختلف تقسيم شده اند؟ چرا گروهي به نام قرآنيان شيعه، با مسلک شيعي بعد از قرن ها، سعي مي کنند به قرآن باز گردند؟ چرا آن ها سيره و سنت را براي ادامه ي راه معتبر و قابل اعتماد نمي يابند؟ چرا تلازم قرآن و سنت و جايگاه هرکدام شان در اين ملازمت، در هيچ کدام از فرقه هاي اسلامي رعايت نمي شود؟ علما و بزرگاني از فرقه هاي مختلف اسلامي که طول عمرشان را در قرآن و حديث و سنت غور کرده و مي کنند و روز و شب شان را با اين مباحث به سر آورده اند، بي شک به دنبال هدايت بوده و هستند، اما چرا بسياري از آن ها راه به بيراهه برده اند؛ و حال آن که خود را تنها گروه رستگار مي شمرند؟ و هزار «چرا»ي ديگر که جز تکفير، «چون» ي به دنبال نداشته است.
    پاسخ

    سلام بر شما. شايد دليلش اين است که متوليان دين عقلاني ما کمتر به عقلانيت گرايش دارند و بيشتر بر باورهاي عامه پسند و عامه گرا تکيه و تأکيد دارند. باورهايي که نوعاً مبتني بر مبالغه -اگر نگوئيم خرافه و غلو ، مبالغه - است. و البته علاقه بيش از حد به مشهوراتي که مورد علاقه عوام است و اجماعاتي که بي جهت مورد اتکا و استناد بيش از حد فقهاي شيعه است.
    سلام
    اگه با تبادل لينک موافقي
    گام اول : اين لينک را تو سايتت قرار بده
    عنوان : آموزش خياطي
    آدرس :
    http://shop.panizz.com/product.php?id=3
    گام دوم : وارد سايت زير شده و لينک خودتو درج کن
    http://9rang.ir/panizz
    ارادتمند
    آرزو ميکنم در اين شبهاي عزيز زيباترينها را از دستان خدا ھديه بگيريد.