• وبلاگ : کميل
  • يادداشت : صورت و سيرت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 23 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + هادي 
    آقا چرا فقط گير داديد به حرم روح الله!؟ جمکران چي؟ جايي که خاستگاه آن صرفاً يک خواب عوامانه است! پيش از انقلاب و دهه اول انقلاب يک مسجدي بود بسيار کوچک و خشتي و... حال عده اي هم از روي اعتقاد صادقانه و صرف اينکه مسجد مقدس است، مي رفتند و نمازي مي خواندند و... اما در اين دو دهه اخير چي شده که هزاران برابر مرقد روح الله خرج آنجا شده و خواهد شد و... پس چرا صداي کسي در نمي آيد؟ تازه اگر نبود اعتراض بعضي مراجع و آگاهان دلسوز وضعيت از اين هم بدتر بود!
    پاسخ

    صدا که در مياد؛ اما بازگشت به اصالت هاي اسلامي در فرهنگ ما بايد به يک مطالبه اجتماعي تبديل شود تا اثرگذار باشه. البته رويکرد تنش‌زاي علي آقا بيش از آن که فرهنگ ساز باشد پيچيدگي اوضاع را بيشتر مي کند و گره هاي موجود را تبديل به گره کور مي کند. التهاب آفريني اجتماعي راهکار مناسبي براي اصلاح فرهنگي نيست.
    + علي 
    سلام بر برادر گرامي جناب آقاي رجايي...
    منظور بنده از خروارها طلا قطعاً مصداقي نبود و با عبارات بعدي منظور خودم را بيان کردم... وگرنه حرم معصومين هم اينگونه مطلا نيست... فکر مي کنم سوء تفاهم شده... و قطعاً با مرامي که از خود شما سراغ دارم شما نيز بر اين امر منتقد هستيد و البته بي فرهنگي هاي ديگر از اين دست... قبول کنيد که بايد امام را آنگونه که بود نشان داد.. امامي که انقلابش ثمره هزاران خون پاک شهيدان است -چه در مقدمه آن چه در جريان آن- تا گفتمان صحيح اسلام را به جهانيان صادر کنند و نداي فروخفته حق طلبي مستضعفين عالم را طنين انداز کنند... امامي که کلام کوبنده استکبار ستيز چه شرق و چه غربش عالم را به لرزه آورد امروز با چه گفتماني عرضه مي شود؟!.. امامي که زندگي و سلوک و مرامش حضرات معصومين را کورسويي هرچند به نمايش مي گذاشت.. امروز از لسان چه کساني تبليغ و معرفي مي شود؟! من امام را از لسان خود امام مي شناسم که در پايين تکه اي از بيانات ايشان چه پرشور آمده است... اين جنس حرف ها از لسان کدام يک از اين آقايان شنيده مي شود؟!! همين برادران و نهادهايي که نام برديد خودشان منابع فسادند در جامعه.. اينها که ملاک ما نيستند برادر من!... ملاک ما قرآن و حضرات معصومين هستند که يامن من رکبها و يغرق من ترکها.. المتقدم لهم مارق و المتأخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق.. و لاغير.. ببخشيد پرررويي و پرگويي کردم.. ممنونم از جوابتون... مويد باشيد
    + علي 
    باسلام بر دوستان عزيز و بزرگان بنده...
    جناب آقاي فاضل عزيز... البته قصد بنده آوردن همين عکس ها بود ولي با نگاه خاص به جريان و حرکت انقلاب و انحرافي که در آن ايجاد شده.. همراه با عکسي از محل ساده و بي آلايش حضرت امام و زندگيشان...
    بله قصدم اشاره به موردي خاص بود چون ما همين مبناي به قول شما چندين ساله را هم در حال از دست دادن هستيم.. تا بماند سيرت و صورت معصومين عليهم السلام!! و اشاره به جريان نزديک امام که قرار بود وارد جريانات سياسي نشوند که شده اند و به قول برادر ارجمندمان رجايي بنده قصد بيرون راندن اين طيف سياسي! را داشته ام... حرف بنده اين است که همين کلام و سيره زندگي اگر ملاک باشد بس است ولي حضرات در حال تحريف اين جريان انقلابي و روشن ساز و استکبار ستيز و مردم مدار هستند.... امروز اين نوع ساخت حرم عرف مي شود و امام دوستدار رابطه با آمريکا و دشمن مرگ بر آمريکا.. و فردا اتفاقات ديگري خواهد افتاد.... معصومين عليهم السلام را همه مي شناسيم که چه سيره اي داشته اند و هيچ کس هم موافق اين طلاکاري ها و ولخرجي هاي حرم هاي شريف ايشان نيست... به نظرم کمي توجيه اشتباه در حال شکل گيري است که ممکن است نسل بدون تعصب امروز را نسبت به دستاوردها انقلاب و اطرافيان ايشان و بيت شريف ايشان بدبين کند و مانند امروز که اگر از رحمت للعالميني پيامبر حرف مي زنيم برايمان چشم تنگ مي کنند اگر از ساده زيستي و استکبار ستيزي حضرت امام هم حرف بزنيم به ريشمان بخندند... مويد باشيد
    پاسخ

    سلام علي جان؛ صداقتت منو کشته!
    + رجائي 
    باسلام خدمت دوستان و خوانندگان وبلاگ
    فقط جهت اطلاع
    ضمن پذيرش نقد آقاي فاضل به اصل مسئله، عرض شود:
    1. باز علي آقا بي اطلاع زود قضاوت کرده و فرمودند، طلا! نخير. تزيينات به کار رفته در حرم امام خميني از طلاع نيست.
    2. اگر به اين نوع عمل اشکال وارد است، بايد ريشه اي و کلي به آن نگريست! ضريح و درب و ... از طلا و نقره درست کردن و شهر به شهر چرخاندن و به عراق بردن درست است؟ آيا ائمه راضي به اين کار هستند؟ آيا... و هزاران پرسش و اشکال و ايراد!
    3. امام خميني کمتر از هزاران امامزاده با اصل و نسب و بي اصل و نسب کشور که نيست!اين همه بارگاه و گنبد بر سر مزارهاي دروغين ساخته شده! چرا اعتراض و حرکتي نشده؟
    4. اين نشان مي دهد در قضيه امام خميني، اين همه هجمه و حمله، آن هم بيشتر از ناحيه يک طيف سياسي (نقد و اشکال دلسوزان جاي خود دارد و دلسوزانه و از روي دغدغه است) جهت بيرون راندن و... از رقيب سياسي و در رأس آن حاج حسن آقاست! و الا چرا در قضايا و مسائل شبيه آن اعتراض نمي کنند، هيچ! خود مشوق و عوام فريبتر از ديگران عمل مي کنند!
    5. در هر کشوري براي بزرگان سياسي و بنيانگذاران نظام و کشور و انقلاب و... محلي متناسب با فرهنگ مردم آنجا جهت احترام درست مي کنند و اين در روابط بين الملل هم يک امر عادي است که مهمانان جهت اداي احترام در آن محل حاضر مي شوند. در همين کشورهاي اطراف خود ما هم توجه کنيد هست! حال هر کشوري متناسب با فرهنگ و درآمد و اهميتي قائل است محلي را درست مي کند.
    6. مطلب آخر اينکه مرقد امام حاصل ديدگاه و عمل مسئولان و بزرگان و سياسيت نظام و کشور است، نه يک فرد و نهاد خاص يا بيت و يادگاران امام! حکومت تصميم گرفته، مجلس بودجه تصويب کرده، مجري هم يک نهاد نظامي بوده و ناظر هم مؤسسه نشر آثار! پس...
    پاسخ

    سلام بر شما. نکته 5 شما را اين گونه تکميل مي کنم که برپايي مکان يا نمادي براي احترام به بنيان گذار نظام، امري مرسوم است اما در همين مرحله نيز بايد ارزش ها و باورهاي اصيل اسلامي را خاستگاه فرهنگ جامعه قرار دهيم؛ نه آن که فرهنگ جامعه، قواعد هنجاري خود را بي توجه به باورها و آموزه هاي والاي اسلامي تعريف کند.
    + علي 
    سلام..
    مطلب خوبي بود اتفاقاً من مي خواستم بگذارم ولي ترس از سانسور داشتم... واقعاً جا داشت... آقايان با نام امام بزرگ شدند.. ولي نام امام را زير خروارها طلا و تبختر و تفرعن دفن کرده اند... غربتکده اي براي امام مستضعفان...
    «آن روزي که دولت ما توجه به کاخ پيدا کرد، آن روز است که بايد ما فاتحه دولت و ملت را بخوانيم. آن روزي که رئيس جمهور ما خداي نخواسته از آن خوي کوخ‌نشيني بيرون برود و به کاخ‌نشيني توجه بکند، آن روز است که انحطاط براي خود و براي کساني که با او تماس دارند پيدا مي‌شود. آن روزي که مجلسيان خوي کاخ‌نشيني پيدا کنند- خداي نخواسته- و از اين خوي ارزنده کوخ‌نشيني بيرون بروند، آن روز است که براي اين کشور بايد فاتحه بخوانيم... ما از اين کاخ‌نشين‌ها خيلي صدمه خورده‌ايم...»
    صحيفه امام، جلد 17 ص 371 تا 384
    پاسخ

    سلام.از نوع نگارش شما معلوم است که آنچه شما قصد بيانش را داشته ايد با مطلب اينجانب متفاوت است. مطلب اينجانب پرداختن به يک دغدغه فرهنگي است که البته ريشه هاي عميق تري هم دارد. اما مشخص است که نگاه شما مثل هميشه سياسي بوده و براي کوبيدن يک جناح، يا حزب يا گروه و ... . خوب است که خود شما متوجه تفاوت بوده و احتمال سانسور مطلب خود را داده ايد. راستي شما نوشته ايد: «آقايان با نام امام بزرگ شدند.. ولي نام امام را زير خروارها طلا و تبختر و تفرعن دفن کرده اند... غربتکده اي براي امام»؛ از شما مي پرسم اگر در عبارت شما کنار نام امام ، اينجانب اسم علي، حسين يا رضا را اضافه کنم، باز هم بر ديدگاه خود پايداريد يا آن که ديگر نمي توانيد استفاده ابزاري کنيد؟!
    + **** 
    در کل اشکال و نقد دلسوزانه شما وارد است، اما باز به ريشه نپرداختيد! مشکل در فرهنگ ديني است؛ نوع نگاه و برداشت از ارزش ها و نمادهاي مذهبي است! خود بهتر مي دانيد که همين ايراد و اشکال را به ديگر اماکن متبرکه و قبور ائمه اطهار(ع) نيز مي توان وارد کرد. آيا آن بزرگان راضي به ساخت و ساز و درب و ضريح مطلا و... هستند؟ قطعاً نه! پس چه بايد کرد؟ اصلاً ساخت و سازها و هزينه هاي آنچناني در مکه و مدينه چي؟
    به نظرم در اين زمينه بايد تمام جوانب امر را در نظر داشت؛ مثل نوع نياز و ميزان بهره وري از اين اماکن و پاسخگو بودن امکانات آن در قبال زوار و آسايش و بهره مندي مردم از رفاهيات و... در آن اماکن متبرکه...
    پاسخ

    سخن شما درست است. اين مسأله تنها يکي از مصاديق کوچک انحراف فرهنگي است که گريبان گير جامعه اسلامي شده است. اينجانب پيشتر در مقاله اي به تفصيل ديدگاه مورد نظر شما را بررسي کرده ام: <pb:Rep>
    + ... 
    شيعه است و قبرپرستي
    پاسخ

    خير؛ شيعه مترادف يا ملازم با قبرپرستي نيست. شيعه در لغت و اصطلاح به معناي پيرو آمده است. شيعه پيرو چيست؟ پيرو کيست؟ شيعه پيرو علي عليه السلام است؛ دنباله رو انديشه و رهرو راه علي است. بايد باشد. اما متأسفانه زنگارهاي فرهنگي، برخي از آموزه هاي اصيل اسلامي و شيعي را کم رنگ کرده است. شما را ارجاع مي دهم به مقاله اي از اينجانب در همين وبلاگ کميل: <pb:Rep>
     <      1   2